23 Haziran 2013 Pazar

-Knights of Honor - Oyun İncelemesi



Şimdi sizleri tarihin tozlu sayfalarından çıkarıp teknolojinin tarihle birleştiği noktaya götüreceğim.; Strateji- Savaş oyunlarından Knights of Honor’a. Knights of Honor ‘da üç ayrı tarihî dönemden (erken ,orta ve geç ortaçağ) herhangi birini seçip Avrupa coğrafyasını seçtikten sonra yapmanız gereken şey devletinizi nasıl bir politika ile yöneteceğinii belirlemek. KoH’da ben saldıgan ruhluyum yerimde durmam diyenler için de ben etliye sütlüye dokunmam benim devletim ekonomik refaha ulaşmış bir devlet olacak diyenler için de yer var.


Ayrıca ister çöldeki bedevi kabilelerden olun isterseniz Tataristan’ın atlı akıncılarını yönetin ya da Türk bayrağı altında Osmanlı’yı yönetibilirsiniz. Bunun gibi yüzlerce farklı ırk ve coğrafyaya sahip yüzlerce krallık, sultanlık, hanlık sizi bekliyor olacak. Aynı zamanda her ülkenin farklı askerleri var. Örneğin Osmanlı’nın özel askerleri sipahi ve gulam atlıları, yeniçeriler ve mızraklı, oyunda “aknydji” diye geçen benim yaya ve müsellem olduğunu zannettiğim basit askerler var.

Unutmadan söyleyeyim bu oyunda oturduğunuz yerden para kazanamıyorsunuz. Oyunda gelirinizi etkileyen birkaç tane etmen var. Bunları vergiler, yöneticinizin yeteneği, ülkenin gücü, ticaret yapılan devletler, şehirlerin gelir getirileri olarak sırayalayabiliriz. Dikkat etmeniz gereken diğer bir nokta da şu ki gelirinizin eksiye düşmemesi gerekiyor yoksa başka bir devletin ordusuyla şehirleriniz tahrip etmesi, askerleriniz öldürmesi hatta şehirleriniz fethedip krallığınızı yok etmesi içten bile değil!Unutmadan Knights of Honor’da ülkenizin yöneticisinin bir de ailesi var karısı çocukları falan. Çocuklarını farklı ülkelerdeki prenses veya prenslerle evlendirerek diğer ülkelerle ilişkilerinizi düzeltebiliyorsunuz. Öte yandan diğer ülkelerle anlaşıp bir başka ülkeye saldırabilirsiniz.

 Ülkenizde bulunan kaynaklarda ayrı bir öneme sahip bunlarla gelişip refah seviyenizi yükseltiyorsunuz.2004’te çıkan bu oyunun yedi senelik bir hayranı olarak oyun hakkında bu kadarcık bir bilgiyi yeterli bulmuyorum ancak Knights of Honor anlatılmaz yaşanır diyerek bu güzel oyunu sizin keşfinize sunuyorum. Saygılarımla.
..Sistem gereksinimleri

1.0 GHz CPU, 256 MB RAM




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder